Monday, March 19, 2007

Dancing with the Stars


Ett av mina favoritprogram på TV är "Dancing with the Stars". Den svenska varianten, som jag aldrig sett, heter "Let's Dance".

Här i USA har det här programmet blivit otroligt populärt. Förra säsongen, som gick i höstas, var spännande eftersom det fanns två mycket duktiga manliga dansare. Min favorit var Mario Lopez som kunde både dansa och var snygg. Många tjejer skulle nog hålla med mig. Tyvärr vann han inte.

I kväll startade den nya säsongen och det skall bli roligt att se om någon kan nå upp till den nivån som var i höstas. Jag såg ingen ny Mario men det kan ju bli bra när de blir litet varmare i kläderna.

För många år sedan gick jag på flera danskurser i Stockholm. Det var en dansstudio på söder och där lärde jag mig både s k ballroom (vals, foxtrot, tango osv) och latinamerikanska danser (samba, cha cha, rumba, jive och paso doble). Jag hade ingen partner när jag började kurserna men jag kom att dansa med en kille som verkligen kunde dansa.

Kanske det är dags att lära sig några typiska amerikanska danser.

5 comments:

Victoria said...

Jag såg också Dancing with the stars igår, jag tyckte att Joey Fatone/Kym Johnson var bäst. Vad tyckte du?
/Vic

Victoria said...

Jag såg också Dancing with the stars igår, jag tyckte att Joey Fatone/Kym Johnson var bäst. Vad tyckte du?
/Vic

Annika said...

Vad roligt det var att se Dancing with the stars igår! Men ingen Mario, suck...
Tyckte Ian Ziering gjorde bra ifrån sig, likaså den där OS-guld skridskoåkaren. Ser redan fram mot nästa avsnitt...

Anne-Marie said...

Vic: Jo, jag håller nog med dig att Joey och Kym var bra. De verkade ha himla kul när de dansade.

Annika: Ian var också bra. Blev förvånad att han var så duktig på att dansa. Det blir roligt att se nästa vecka.

Desiree said...

Hej Ann-Marie,

Jag gillar också programet. Har dock bara sett på den svenska versionen i sverige. Känner jag får kolla in den amerikanska också.

Jag har läst en del i din blogg senaste tiden och tycker du skriver mycket trevligt. Jag beklagar sorgen och bortgången av din man.

/Desiree