Monday, August 20, 2007

Första skoldagen

Idag är det första skoldagen på höstterminen. Eftersom jag har jobbat hela sommaren är det ju vilken arbetsdag som helst för mig. Men för alla elever är det säkert mycket nytt. Nya lärare, kurser, böcker osv. När jag var elev här och kom hit för allra första gången var jag totalt överväldigad efter min första dag. Jag hade ju inte gått i skolan på så många år och att gå på ett amerikanskt college är ju helt annorlunda än att gå i en svensk skola.

Nog var det något speciellt att komma till skolan första gången efter ett helt sommarlov. Litet spännande och roligt att träffa kompisarna som man kanske inte sett på ett par månader. Det låg litet förväntan i luften.

I kväll jobbar jag kvällsskift ända till nio. Och samma sak blir det i morgon. Våra distanskurser går från åtta på morgonen till nio på kvällen. Som tur är är vi två personer som delar på det här samt vår chef.
Det har inte blivit några nyheter beträffande jobbet som jag har (alltså mitt gamla jobb som jag hade innan jag flyttade till Oregon). De vet fortfarande inte om det skall fortsätta att vara en deltidstjänst eller om det skall bli en heltidstjänst. Tydligen väntar de nu på hela budgeten för Kalifornien och hur den kommer att se ut. Jag fick i alla fall goda nyheter idag att jag kan fortsätta min tillfälliga anställning in på nästa år. Det var bra eftersom jag annars hade varit "ute i kylan" i höst redan.

3 comments:

Desiree said...

Skönt att du har fått reda på att du har jobb fram till årsskiftet iallfall. Fortsätter att hålla tummarna för att det löser sig och du kan få en heltidstjänst så att du kan fortsätta där.

Petchie75 said...

Visst är det spännande med första skoldagen. När jag pluggade på Lunds universitet var jag alltid engagerad på Arrival day varje termin när de utländska studenterna kom - jättekul!
Vad bra att du har fått förlängt till årsskiftet, det finns inget värre än att leva i ovisshet om ens framtid.

Anne-Marie said...

Desiree: Tack! Jag blev glad att jag i alla fall kan fortsätta ett tag till.

Petra: Det är jättejobbigt att inte veta om man har ett jobb eller inte. Tyvärr har jag ju ingen rik man som försörjer mig. :)