Sunday, September 2, 2007

Mitt hus

Tack alla som gjorde klart för mig att björnbär visst finns i Sverige. Vad skulle man göra utan sina bloggkompisar! :)

Huset jag bor i består av sex lägenheter. Jag tror faktiskt att den jag bor i är den bästa av allihop. Eftersom den ligger på änden av huset har jag bara en lägenhet som gränsar till min. Det är tur eftersom det här huset är mycket lyhört. Hus i den här delen av Kalifornien är inte alls så välbyggda som hus i Sverige.

Jag har tidigare aldrig bott i ett hus där det i stort sett bara bor college elever. Om jag fick välja skulle jag nog hellre bo där det var mer blandade åldrar. Jag har konstaterat att jag nog kunde vara mamma till alla som bor här.

Hyresvärden har rätt strikta bestämmelser och ännu har det inte varit någon högljudd fest. Men det kommer och går väldigt många som tydligen kommer hit och hälsar på. Eftersom jag har utsikt över gatan ser jag alla bilar som står parkerade.

Det är onekligen väldigt praktiskt att kunna gå till jobbet och det var ju en anledning till att jag bestämde mig för att ta just den här lägenheten. Jag kan också gå till Weeds centrum (inte mycket till centrum, men ändå) och jag kan gå till busshållplatsen som finns vid skolan. Det känns skönt att inte vara totalberoende av bilen om något skulle hända.

I morgon är skolan stängd eftersom det är Labor Day helg. Det blir alltså sovmorgon.

4 comments:

Anonymous said...

Björnbärstips
Vill du ha recept så hittar du massor på tastline.com

Petchie75 said...

Intressant att höra hur du bor. Grannar kan ju störa även om de inte festar högljutt - mina grannar går som sagt väldigt mycket i deras lägenhet och det knarrar, och dunsar hela tiden. Så irriterande men jag kan ju inte riktigt be dem sluta röra sig när de är hemma!
Hoppas att studenterna inte festar alltför mycket nu när terminen har kommit igång.

Anne-Marie said...

Anonym: Skall kolla upp och se vad det finns för recept.

Petra: Visst kan grannar störa utan att ha fester. När jag bodde i Sollentuna hade jag ett ungt par som bodde i lägenheten ovanför min och de spelade troligen innebandy! Det var ett otroligt oväsen. Och de hade ett ostämt piano som de spelade på de mest underliga tider på dygnet.

Anonymous said...

I dag gick jag in på tinnetussans blogg. OK tänkte jag får se vilka som kommentera hos henne.
Hamnade hos dig! Det var intressant.En från USA som har en svensk blogg. Det blir intessant att följa vad du skriver om där du bor. Du skriver ju på svenska och jag är väldigt dålig på engelska!
Så vill bara säga det var roligt att finna dig och kommer at läsa dinna inlägg i fortsättning även om du inte kommer in i min smedja och blir en bland mina bloggarvänner!