Sunday, January 27, 2008

Roliga engelska skyltar

Jag mest suttit inne idag - det har varit ett riktigt busväder med blåst och regn. Regnet har övergått i snö nu. Så ovanligt! Sagt med en viss ironi:). Jag kände att jag behövde muntra upp mig litet och då kom det här i min epost vilket var perfekt.

Varför är engelska skyltar roligare än både amerikanska och svenska? Det kan man undra.

Det är faktiskt inte helt osant att man skulle kunna dras med av draget från engelska tåg. De går väldigt fort och de tågstationer jag stått på har haft varningsskyltar. Kanske inte just den här men något liknande.


Kanske något att tänka på för toalettbesök.


Stackars djur!


Hmmmm


Alla sätt är bra utom de dåliga







I morgon börjar en ny arbetsvecka och det är min första dag som permanent anställd. Jobbet blir ju detsamma men nog känns det litet annorlunda att inte bara vara tillfälligt anställd.

3 comments:

Anonymous said...

så himla bra. Jag äskar skyltar. De är så...."pre-internet" på något sätt... (offentlig information) :-)

Saltistjejen said...

Haha! SKOJ!!!
:-)

Anne-Marie said...

Maria: Visst är det något speciellt med skyltar. Oftast tänker man ju inte på dem men de finns ju där, överallt i samhället. En skylt som jag och en kompis såg i England varnade för äldre pesoner. Vi fick oss ett gott skratt. Har aldrig sett någon sådan skylt förr eller senare.

Saltis: :-)