Friday, July 4, 2008

Fourth of July

Eftersom jag är uppe sent i kväll, eller snarare natt, har det nu blivit Fourth of July, USAs nationaldag. Ingen speciell dag för mig egentligen men det innebär att skolan är stängd och vi får en extra dag ledigt.

Det har inte blivit några inlägg på några dagar mest beroende på att jag inte haft mycket energi på kvällarna. Det har rått "tekniskt katastroftillstånd" på vår avdelning hela veckan. Vår chef är borta på semester och min kollega och jag har fått göra vad vi kunnat för att vi överhuvudtaget skulle kunna ha kurser som startar på måndag nästa vecka. Det är fortfarande många oklarheter kvar men vi har lyckats lösa en del. Det här är helt nya saker vi jobbat med som vi aldrig behövt ta tag i tidigare. Vi förtjänar en extra dags ledighet tycker jag. :)

När jag var och vattnade hos min chef i kväll hade de fått den nyhetstidning som finns här i Mt Shasta området. Där skrevs det att det råder fyrverkeriförbud i delar av norra Kalifornien på grund av bränderna men att Mt Shasta inte har något sådant förbud vilket en del insändare tyckte var litet konstigt. Jag kan hålla med om det eftersom Kalifornien deklarerats "state of emergency" av presidenten och det är otroligt torrt.
Vi får se vad som händer under dagen och senare under kvällen. Förra året var det många som hade fyrverkerier här i Weed. Det här är en dag då många har fyrverkerier till skillnad mot nyårsafton som går väldigt obemärkt förbi.

Trots att det alltså är nationaldag och mitt i natten har leverantören UPS öppet. Jag ringde för att hör mig för om ett paket som var på väg till mig och som blivit försenat på grund av bränderna i Kalifornien. Det fanns till och med en "levande" person jag kunde tala med. Inte dåligt!

Happy Fourth of July!

3 comments:

Cecilia said...

Hoppas att ni får MYCKET regn snart.Otäckt med alla bränder som härjar.
Ha en trevlig fourth of July och en trevlig helg!

Saltistjejen said...

Hoppas du får en bra 4th of July weekend!
Skönt med lite extra ledigt nu ifall ni harn så mycket på jobbet.
Fick du ditt paket???

Kram!

Anne-Marie said...

Cecilia: Tyvärr verkar inget regn vara på väg. Nästa vecka skall det bli rekordhetta med temperaturer mellan +35-40 vilket ju är väldigt varmt och inte bra för bränderna. Trevlig helg du med!

Saltis: Det var skönt att inte behöva gå till jobbet i fredags. Jag jobbade med mitt andra jobb hemifrån så det var inte helledigt. Mitt paket skall komma på måndag hoppas jag. UPS sade att de har problem med leveranser även från östkusten pga alla översvämningar. Är det inte det ena så är det tydligen det andra. :) Kram!