Saturday, March 7, 2009

Packa kartonger

Nu börjar lägenheten fyllas med flyttkartonger - igen. Det känns som om jag precis packat upp.

Jag har sparat alla mina flyttkartonger - vilket ju verkar vara bra. :) När jag började packa för någon vecka sedan blev jag mentalt trött av att se alla kartongerna. Men det var ju bara att strunta i den känslan och få jobbet gjort.

Eftersom jag flyttat så mycket under de senaste åren har jag fått ett system som verkar fungera bra. Jag har numrerat alla kartongerna och sedan har jag en lista där jag, i grova drag, skriver upp vad som finns i varje kartong. Det här systemet var ovärderligt när jag flyttade från Oregon tillbaka till Mt Shasta. Jag bodde ju under ca en månad hos en vän och kunde inte packa upp särskilt mycket utan fick hitta saker litet då och då. Hade jag inte haft min lista hade jag inte hittat någonting.

Som tur är har jag fortfarande väldigt få möbler. Det är fler kartonger helt klart. När jag gick igenom Michaels hus efter hans bortgång var jag väldigt noga med att bara spara några få saker och bara saker som jag själv kunde lyfta. Jag har ingen soffa, en liten TV, min säng går att ta isär osv.

Nu har faktiskt sjön Lake Shastina fyllts på litet mer. Jag kan se vatten till och med där mitt hus finns. Troligen kommer det att ta lång tid innan sjön är fylld igen eftersom vattnet avdunstar på sommaren och det även används till bevattning av åkrar. Jag minns hur fint det var på sommaren när jag bodde i Lake Shastina för några år sedan - vattnet glittrade i solskenet och det var många fåglar som kom till sjön. Bland det mest exotiska jag såg var pelikaner!

Bilden från Uboxes.

4 comments:

Saltistjejen said...

Vilket smart system! Det ska jag komma ihåg till nästa gång vi ska flytta. Hoppas nu att din flytt kommer gå bra och smidigt.
Kram!

Anonymous said...

Hallå! Jag är 18år och går snart ut skolan. Efter studenten har jag tänkt att sätta sprätt på lite ärvda pengar egnom att "fly landet"! Ha ha! Skämt å sido, jag har funderat på att flytta till usa! Googlade runt lite och hittade din blogg! Så jag tänkte fråga dig, som kanske vet, hur länge får man stanna i usa och är det verkligen så svårt som folk säger att få permanent uppehållstillstånd? Så man inte tvingas hem efter några månader!
Hör gärna av dig!
Min mailadress är H3len_a@hotmail.com

Mvh
Helena

Anonymous said...

Hej! Snubblade över din blogg i samband med en googlesökning. Kul att läsa dina inlägg. Jobbigt att flytta ofta.

Anne-Marie said...

Saltis: Det har fungerat väldigt bra faktiskt. Just nu pryder mina kartonger mitt vardagsrum. :) Tack!

Helena: Jag får skriva till dig privat. Vet inte om det blir före eller efter flytten. Jag flyttar nästa vecka.

Agneta: Välkommen! Roligt att du gillar bloggen. Ja, det är litet kämpigt att flytta - hoppas att det här huset blir okej i alla fall.