Monday, October 8, 2012

Religiösa TV-kanaler

Häromdagen satt det här reklambladet på min dörr. Reklam för en religiös TV-kanal eller som de säger "Christian Lifestyle TV".


Bland mina TV- kanaler (som inte är särskilt många) finns den här kanalen som heter 3ABN (Three Angels Broadcasting Network). De sänder 24/7 och har många olika slags program. Jag har aldrig tittat på den men det verkar vara alltifrån bibelläsning till matprogram.

I USA finns många människor som går i kyrkan och har en religiös övertygelse. Troligen finns alla religioner representerade här bland litet drygt 300 miljoner invånare.

3ABN är bara en av många andra religiösa TV-kanaler. Några andra kanaler som finns är: Christian Television Network, The Church Channel (som sänder 24/7), God TV, Hope Channel, Sky Angel, Total Living Network.

Utbud som vanligt här i USA. :) I kväll skall jag titta på ett av mina favoritprogram "Dancing with the Stars". Den här säsongen har man samlat tidigare deltagare. Roligt program med hög danskvalitet.

Det var inte dumt att ha en semesterdag när jag inte behövde göra mycket. Det har blivit svalare här som tur är men fortfarande är det rätt varmt (idag var det runt +20-22). Det verkar inte vara något regn i prognosen framöver men jag såg faktiskt litet moln idag!


10 comments:

Äventyret framtiden said...

Jag gläds med dig över molntapparna, över den mildare, rent temperatursmässigt, väderleken.
Det känns säkert skönt att åter kunna andas litet normalare än tidigare då det var så hett och brandlukten fanns överallt.

Här kryper nattemperaturen lägre neråt för varje dygn...

Kramar!
Karin

Desiree said...

Låter helt perfekt med 20 till 22 grader. Här är det mössa och vantar som gäller numer. Ibland är det så skönt att bara ha en ledig dag då man inte har en massa inplanerat. Veckan kommer gå extra fort nu när det är 4 dagars vecka för dig. Har faktiskt aldrig kollat på någon av de där religösa kanalerna. USA är ju ett väldigt religöst land så det är ganska naturligt att det finns sådana tv-program.
Kram!

Annika said...

Har aldrig tittar på en enda religiös kanal.
Vet att de finns, men...
Skönt med 4-dagars vecka.
Här har vi det svalt och skönt. OCH iantt var det nog bara ngn plusgrad.
I veckan ska det bli 20-23 grader under dagarna. Gillar't!!
Älskar hösten här!!
Kram!!

PS, tittar du på The Voice? Vilken duell där på slutet mellan Ceelos "skyddslingar". Bland det mäktigaste jag hört!!!

Anonymous said...

Hej hej! googlade lite på hur det skulle vara att bo i usa osv och råkade få upp din blogg. Måste säga att den är väldigt trevlig!
Hur som, jag undrar lite hur man motiverar att man vill flytta till staterna när den egentliga förklaringen är att du blivit kär i landskapet i Alabama/missisippi? Vore jätte snällt om du ville ge lite svar, jag hittade ingen mailadress till dig så tänkte att jag skriver ut min och hoppas att jag inte får för mycket spam tillbaka! Svara alltså gärna till :
veronikaholmgren@hotmail.com

Anne-Marie said...

Karin: Jag har nog aldrig blivit så glad tidigare som nu över litet moln. Det är härligt att kunna andas lättare och att inte behöva ha alla fönster öppna hela natten.
Hösten har säkert kommit mycket längre hos dig nu.
Kramar!

Anne-Marie said...

Desiree: På morgnarna skulle man nog behöva mössa och vantar faktiskt även hos oss. Har inte tagit fram de ännu men det börjar nog bli dags. Nätterna är kalla även om dagarna blir rätt varma.
Det var inte alls dumt med en semesterdag. Jag skulle nog vänja mig snabbt vid litet extra ledigt. :)
Har aldrig kollat på någon religiös TV-kanal men som du säger är ju USA ett rätt religiöst land.
Kram!

Anne-Marie said...

Annika: Nej, jag har heller aldrig tittat på någon religiös kanal. Men det finns nog ett underlag för alla dessa olika kanaler eftersom amrisarna överlag är rätt religiösa.
Nätterna börjar bli kalla hos oss även om dagarna, precis som hos dig, blir rätt varma.
Har inte tittat på The Voice på ett tag. Tittade innan Dancing with the Stars satte igång. Det verkade vara många duktiga deltagare. Kram!!

Anne-Marie said...

Veronika: Du kan inte flytta till USA utan att ha antingen ett visum eller ett grönt kort. Att säga att man tycker om en viss del av USA går tyvärr inte.
Du måste antingen ha ett visum för att plugga eller arbeta (arbetsvisum är svåra att få) eller att du träffar en amerikan som du vill leva med och ni kan gifta er. Tyvärr är det hårt med immigrationslagarna i USA. Lycka till!

Charlie sa ... said...

Tillbaka i USA ;)

Vilken vecka det varit i Stockholm och jag gläds med dig att ni har lite svalare nu! Det går mot rätt håll.
Här har det varit grått och regnigt...nu hoppas jag på lite sol igen.

Kram!

Anne-Marie said...

Lotta: Välkommen hem igen! :)
Det har inte regnat på runt 90 dagar här i nordvästra USA. Verkar vara något slags rekord.
Kram!